طرز تهیه سوپ عدس با ماست

طرز تهیه سوپ عدس با ماست , دستور پخت سوپ عدس با ماست

سوپ عدس با ماست یکی از انواع سوپ های خوشمزه و سالم است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ عدس با ماست در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
عدس۱ استکان
رشته۱ لیوان
ماست۲ لیوان
زرده تخم مرغ۲ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
آب۸ لیتر
نمکبه مقدار کافی
مواد لازم برای روی سوپ
کره۱ قاشق غذاخوری
نعنا خشک۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه سوپ عدس با ماست

مرحله اول

برای تهیه سوپ عدس و ماست خوشمزه در ابتدای کار عدس را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم کاملا پخته و نرم شود. حالا عدس پخته شده را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه آب را درون یک قابلمه جداگانه ریخته و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بجوشد، سپس رشته را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم رشته کاملا نرم شود. زمانی که رشته پخته شد، عدس را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم مواد به مدت ۱ تا ۲ دقیقه باهم بجوشند، سپس ماست را به همراه زرده تخم مرغ و آرد درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط و کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در ادامه دو ملاقه از سوپ به کاسه اضافه کرده و با سرعت العمل بالا هم می زنیم تا ماست بریده بریده نشود، سپس تخم مرغ با حرارت سوپ نپزد. زمانی که مخلوط ماست ولرم شد آنرا به قابلمه اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که سوپ جوش آمد، نمک آنرا اندازه کرده و اجازه می دهیم کمی بجوشد تا جا بیفتد. حالا کره را درون یک تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا ذوب شود، سپس نعنا خشک را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید نعنا بر اثر حرارت زیاد می سوزد. زمانی که سوپ جا افتاد آنرا درون ظرف مورد نظرمان ریخته و مخلوط نعنا و کره را به صورت پخش روی آن می ریزیم. در نهایت سوپ را به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.