طرز تهیه سوپ دال عدس

طرز تهیه سوپ دال عدس مجلسی سوپ دال عدس رستورانی طرز تهیه سوپ دال عدس ترکی طرز تهیه سوپ دال عدس با بلغور سوپ دال عدس با مرغ سوپ دال عدس ساده طرز تهیه سوپ دال عدس با قارچ طرز تهیه سوپ دال عدس رژیمی

سوپ دال عدس از سوپ های خوشمزه و پرخاصیت خاورمیانه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ دال عدس در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج½ پیمانه
دال عدس۱ و نیم پیمانه
پیاز متوسط۲ عدد
سیر۵ حبه
آب۱ لیوان
سیب زمینی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۵ عدد
استاک مرغ۵ لیوان
برگ بو۱ عدد
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
زیره سیاه۱ قاشق چایخوری
ادویه کاری۱ قاشق غذاخوری
گراماسالا۱ قاشق چایخوری
گرانول گوجه فرنگیبه مقدار کافی
پرک فلفل قرمزبه مقدار کافی
جعفری۲۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ دال عدس

مرحله اول

برای تهیه سوپ دال عدس خوشمزه ابتدای کار برنج را می شوییم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله دال عدس را می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و تا اندازه ای که روی دال عدس را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم دال عدس به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله سوم

حالا پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بلافاصله پیاز را درون قابلمه می ریزیم، سپس زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سیر را درون قابلمه می ریزیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و به خوبی می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سیب زمینی را کمی تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن آزاد شود. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله هفتم

حالا پوست گوجه فرنگی را جدا می کنیم، سپس فیله گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد می کنیم. توجه داشته باشید دانه های گوجه فرنگی را از آن جدا کنید و فقط قسمت فیله گوجه فرنگی را درون قابلمه بریزید.

مرحله هشتم

در این مرحله دال عدس را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه دال عدس را درون قابلمه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود، سپس برنج را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم آب برنج خارج شود، سپس به قابلمه حاوی مخلوط دال عدس اضافه می کنیم. در ادامه استاک مرغ را به همراه آب به مخلوط دال عدس اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و برگ بو را درون سوپ قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله پودر تخم گشنیز، پودر زنجبیل، پودر زیره سیاه، ادویه کاری، گراماسالا، گرانول گوجه فرنگی، پرک فلفل قرمز و نمک را به سوپ دال عدس اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا سوپ جوش بیاید.

مرحله یازدهم

حالا زمانی که سوپ جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم سوپ به مدت ۳ ساعت بپزد تا جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان جعفری را می شوییم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله جعفری را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و درون سوپ می ریزیم.

مرحله سیزدهم

حالا آب لیمو ترش تازه را درون سوپ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا طعم آب لیمو ترش درون سوپ دال عدس پخش شود. در ادامه اجازه می دهیم سوپ به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بماند تا عطر جعفری درون آن پخش شود.

مرحله چهاردهم

در نهایت پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس سوپ دال عدس را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر سوپ دال عدس را به عنوان پیش غذا به همراه لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.