طرز تهیه سوپ سیب زمینی

سوپ پوره سیب زمینی طرز تهیه سوپ سیب زمینی و هویج سوپ سیب زمینی رژیمی سوپ سیب زمینی ترکیه طرز تهیه سوپ سیب زمینی و قارچ طرز تهیه سوپ سیب زمینی و پنیر طرز تهیه سوپ سیب زمینی دکتر کرمانی

سوپ سیب زمینی یکی از انواع سوپ های خوشمزه و ساده بین المللی است که ده ها رسپی متنوع دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
هویج۲ عدد
سیر۳ حبه
سیب زمینی۸ عدد
استاک مرغ۴ پیمانه
کره۳ قاشق سوپخوری
آرد۳ قاشق سوپخوری
شیر پر چرب۲ پیمانه
خامه صبحانه (اختیاری)۱۰۰ گرم
ترخون خشک۱ قاشق چایخوری
جعفری یا گشنیز⅓ پیمانه

طرز تهیه سوپ سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه سوپ سیب زمینی خوشمزه ابتدا هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع اضافه می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم سبک و شیشه ای شود. در ادامه هویج رنده شده را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا هویج را به مدت ۱۵ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم و درون قابلمه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.  در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی را می شوییم و به صورت قطعات بزرگ خرد می کنیم، سپس درون قابلمه حاوی هویج اضافه می کنیم. در ادامه استاک مرغ را درون قابلمه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها کاملا بپزند و نرم شود.

مرحله پنجم

حالا زمانی که سیب زمینی ها کاملا پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس مواد را درون بلندر یا غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا پوره شوند. در ادامه پوره را مجددا درون قابلمه بر می گردانیم.

مرحله ششم

در این مرحله شیر را درون قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه درون یک تابه مناسب کره را اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود، سپس آرد را درون تابه می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس درون سوپ می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه جعفری و گشنیز را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله هشتم

در این مرحله جعفری و گشنیز را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و به همراه ترخون خشک درون سوپ می ریزیم. در ادامه سوپ را مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم عطر سبزی درون سوپ باز شود.

مرحله نهم

حالا بسته به سلیقه خامه صبحانه را درون کاسه می ریزیم، سپس مقداری سوپ روی خامه صبحانه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا خامه هم دمای سوپ شود. در ادامه خامه را درون سوپ می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت سوپ سیب زمینی را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه جعفری و لیمو ترش تازه تزئین می کنیم. در آخر سوپ سیب زمینی را به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 18 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.