طرز تهیه سوپ گشنیز

طرز تهیه سوپ گشنیز تبریزی طرز تهیه سوپ گشنیز بدون ماست طرز تهیه سوپ گشنیز برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ گشنیز با شیر فیلم طرز تهیه سوپ گشنیز طرز تهیه سوپ گشنیز با دوغ سوپ گشنیز نی نی سایت طرز تهیه سوپ گشنیز در طب سنتی

سوپ گشنیز یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایراین است که در شهر تبریز از سوپ های مجلسی محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ گشنیز در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جو پوست کنده۱ لیوان
هویج متوسط۱ عدد
سیب زمینی کوچک۱ عدد
آب مرغبه مقدار کافی
سیر۳ تا ۵ عدد
گشنیز¾ لیوان
سس مایونز۱ قاشق  غذاخوری
ماست ترش۵ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ گشنیز

مرحله اول

برای تهیه سوپ گشنیز خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه مناسب جو پوست کنده را به همراه آب اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم جو به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا جو پوست کنده را به همراه آبی که درون آن خیسانده ایم به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم جو بپزد و لعاب بدهد. هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را با دندانه های درشت رنده رنده می کنیم، سپس زمانی که جو کاملا پخته شد، هویج رنده شده را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه بپزد. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی را می شوییم و به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم و پس از گذشت ۱۵ دقیقه سیب زمینی را به سوپ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۱۰ دقیقه بپزد، سپس آب مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله میزان اضافه کردن آب مرغ بستگی به غلظت سوپ دارد، در صورتی که غلظت سوپ زیاد بود مقدار آب مرغ را بیشتر می کنیم. در ادامه سبزی گشنیز را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه گشنیز را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه گشنیز و سیر خرد شده را به سوپ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را نمی بندیم تا سبزی تغییر رنگ ندهد، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم بماند و جوش بزند تا جا بیوفتد. در ادامه درون یک کاسه مناسب ماست را به همراه سس می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا ماست و سس مایونز را با کمک چنگال مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه پس از گذشت ۲۰ دقیقه مقدار کمی از سوپ را در چند مرحله به مخلوط سس و ماست اضافه می کنیم تا سس هم دمای سوپ شود.

مرحله نهم

در نهایت طی ۳ مرحله مخلوط سس و ماست را درون سوپ می ریزیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا سوپ از اطراف قابلمه جوش بزند، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در آخر سوپ را درون ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.