طرز تهیه بیسکویت شکری

طرز تهیه بیسکویت شکری , دستور پخت بیسکویت شکری بدون فر خانگی خوشمزه

بیسکویت شکری یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه و بین المللی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت شکری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت شکری
آرد۱٫۵ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شکر½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
وانیل۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکویت شکری

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت شکری خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که خمیر نرم و یکدست حاصل شد، آنرا با نوک انگشت کمی مخلوط کرده تا خمیر جمع شود، سپس درون یک کیسه فریزر گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر استراحت می دهیم تا خمیر خنک شود.

مرحله چهارم

در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا نرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر را بین دو کاغذ روغنی با وردنه باز کرده و با قالب دلخواه کاتر می زنیم و روی آنها را به دلخواه مهر می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه خمیرها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم و سینی را طبقه میانی فر می گذاریم، سپس اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و اطراف آنها طلایی شوند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به بیسکویت ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس بیسکویت ها را درون مقداری شکر می غلطانیم و به همراه چای تازه در سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.