طرز تهیه رولت سوئیسی

طرز تهیه رولت سوئیسی , دستور پخت رولت سوئیسی

رولت سوئیسی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان یک شیرینی بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت سوئیسی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم رولت سوئیسی
تخم مرغ۶ عدد
روغن مایع۶۰ میلی لیتر
شیر۶۰ میلی لیتر
نمک½ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
آرد۱۲۰ گرم
کاکائو۱ قاشق چایخوری
سرکه۱ قاشق غذاخوری
شکر۱۲۰ گرم
مواد لازم برای خامه
شیر تازه۱ لیوان
کرم شانتی۱ بسته

طرز تهیه رولت سوئیسی

مرحله اول

برای تهیه رولت سوئیسی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس زرده های تخم مرغ را از سفیده ها جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه شکر را به همراه سرکه به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ حجیم و پفکی شود، به صورتی که کاسه را بر می گردانیم از کاسه جدا نشود.

مرحله سوم

حالا وانیل را به همراه نمک به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود، سپس شیر را به همراه روغن به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود، سپس سفیده تخم مرغ را طی سه مرحله به کاسه اضافه کرده و به آرامی فولد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا درون قالب فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و با روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم. در ادامه قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک کاملا از بین بروند.

مرحله ششم

در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و دمای فر را به ۱۲۰ درجه سانتی گراد کاهش می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان حرارت را به ۱۵۰ درجه سانتی گراد افزایش می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۸ دقیقه دیگر درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و روی کیک را با یک پارچه نخی تمیز می پوشانیم تا کیک در معرض هوا خشک نشود.

مرحله هشتم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب خارج کرده و کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم. حالا به سراغ درست کردن خامه می رویم، برای این منظور شیر تازه را به همراه کرم شانتی درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله نهم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد، سپس خامه فرم گرفته را روی کیک ریخته و با پالت پخش می کنیم. در ادامه کیک را روی یک کاغذ روغنی گذاشته و به کمک آن رول می کنیم.

مرحله دهم

حالا رولت را به مدت ۲ ساعت درون یخچال می گذاریم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج کرده و به اندازه های دلخواه برش می زنیم، سپس با خامه فرم گرفته و آلبالو خشکه تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.