طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار

طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار , دستور پخت کوفته مرغ با سس انار

کوفته مرغ با سس انار یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
رب انار ملس۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو⅔ پیمانه
هویج۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا و‌ نمکبه مقدار کافی
فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار

مرحله اول

برای تهیه کوفته مرغ با سس انار خوشمزه در ابتدای کار یک عدد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود.

مرحله دوم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و نمک به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی و ادویه ها کاملا سرخ شوند. در ادامه گردوی خرد شده را به تابه قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا هویج را به صورت حلقه ای خرد کرده و به قابلمه می افزاییم، سپس تفت می دهیم و در آخر رب انار را اضافه می کنیم. پس از گذشت ۳ دقیقه آب جوش را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله چهارم

در این فاصله پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه گوشت مرغ چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و پودر سوخاری درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله پنجم

حالا از مواد کوفته به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم، سپس درون مقداری روغن کاملا سرخ می کنیم‌. پس از گذشت ۴۰ دقیقه کوفته های سرخ شده را به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم خورش ب مدت ۳۰ دقیقه دیگر بجوشد تا جا بیفتد. پس از گذشت این زمان کوفته مرغ و سس انار را درون یک کاسه مناسب ریخته و به همراه پلو زعفرانی و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.