طرز تهیه کادایف محلبی

طرز تهیه کادایف محلبی , دستور پخت کادایف محلبی

کادایف محلبی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب کشورهای عربی است که به صورت های مختلفی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کادایف محلبی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کادایف محلبی
کادایف۴۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
پودر قند½ لیوان
گردوی خرد شده۱ لیوان
مواد لازم برای محلبی
شیر سرد۴ لیوان
شکر۱ لیوان
آرد۵ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
وانیل۵ گرم
کره۲۵ گرم

طرز تهیه کادایف محلبی

مرحله اول

برای تهیه کادایف محلبی به روش مجلسی در ابتدای کار رشته های کادایف را درون بسته با دست به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کره درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا تفت می دهیم تا رشته های کادایف طلایی شوند، سپس گردوی خرد شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه پودر قند را درون تابه الک می کنیم و پس از مخلوط کردن از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ درست کردن مایه محلبی می رویم، برای این منظور شیر سرد را به همراه شکر، آرد و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم تا مواد به خوبی درون شیر حل شوند.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه محلبی به غلظت فرنی نزدیک شود، سپس کره را به همراه وانیل به قابلمه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم کمی از داغی مایه محلبی کاسته شود، سپس خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود. حالا درون قالب کمربندی یک لایه از رشته های کادایف می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله رشته های کادایف را با پشت قاشق یا لیوان کاملا صاف و یکدست می کنیم، سپس روی آنرا با یک لایه مایه محلبی می پوشانیم. در ادامه به همین ترتیب لایه ها را ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله هفتم

حالا قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کادایف محلبی کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان کادایف محلبی را از قالب جدا کرده و به همراه اسلایس های توت فرنگی و تمشک تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.