طرز تهیه سالاد چیکن

طرز تهیه سالاد چیکن ترکیه طرز تهیه سالاد چیکن و سبزیجات گرم

سالاد چیکن یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی و موادهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد چیکن در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کلم۱ عدد کوچک
سینه مرغ۳۰۰ گرم
قارچ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای۱ عدد بزرگ
هویج۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
آرد۴ قاشق غذاخوری
شیر۲ لیوان
کره۵۰ گرم
پنیر تست ورقه ای۴ ورق
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد چیکن

مرحله اول

برای تهیه سالاد چیکن خوشمزه در ابتدای کار هویج را درون یک قابلمه حاوی آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا هویج آب پز شود. در ادامه سینه مرغ را به صورت نواری نازک برش زده و درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و به همراه مقداری زعفران دم کرده، نمک و پودر آویشن به کاسه اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه ماساژ می دهیم تا مزه ها به خرد سینه مرغ بروند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا کاسه را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا سینه مرغ استراحت کرده و به خوبی مزه دار شود. زمانی که هویج کاملا پخته شد، آنرا به صورت خلالی نازک خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

پس از اتمام زمان استراحت سینه مرغ یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و کره را به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم کره ذوب شود. حالا پیازهای درون کاسه را دور ریخته و مرغ مزه دار شده را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه سینه مرغ را با حرارت زیاد به مدت ۵ تا ۶ دقیقه با درب باز تفت می دهیم تا کاملا پخته شود، سپس کنار می گذاریم. حالا گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ ای را به صورت خلالی و قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه سبزیجات خرد شده را به همراه مقداری نمک درون یک تابه جداگانه تفت می دهیم تا سرخ شوند. حالا هویج خرد شده را به همراه سینه مرغ به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

حالا به سراغ درست کردن سس سالاد می رویم، برای این منظور آرد را به همراه شیر سرد درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند، سپس روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله هشتم

در ادامه کره را به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا سس به غلظت فرنی برسد، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا کره ذوب شود.

مرحله نهم

زمانی که سس به غلظت فرنی نزدیک شد، پنیر تست ورقه ای را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا کلم را به صورت خلالی نازک خرد کرده و می شوییم.

مرحله دهم

حالا کلم را به همراه مقداری نمک، پودر آویشن و فلفل سیاه مخلوط می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس نصف مقدار سس را به صورت پخش روی آن می ریزیم. در ادامه مخلوط سبزیجات را درون ظرف می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مجددا روی مواد را با سس باقی مانده می پوشانیم، سپس به دلخواه روی سالاد را با سیب زمینی و هویج چیپسی و شوید تازه تزیین کرده و به مدت ۲ ساعت درون یخچال می گذاریم تا مزه ها ترکیب شوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.