طرز تهیه نان همبرگر

طرز تهیه نان همبرگر بدون فر طرز تهیه نان همبرگر فرانسوی فیلم طرز تهیه نان همبرگر طرز تهیه نان همبرگر بدون شیر طرز تهیه نان همبرگر مک دونالد طرز تهیه نان همبرگر دونفره طرز تهیه نان ساندویچی گرد طرز تهیه نان همبرگر کتویی

نان همبرگر یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان همبرگر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان همبرگر
آرد فانتزی۴۲۰ گرم
شیر ولرم۱۵۰ گرم
آب ولرم۱۴۰ گرم
شیرخشک قنادی۱۰ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
کره یا روغن مایع۳۵ گرم
مایه خمیر۸ گرم

طرز تهیه نان همبرگر

مرحله اول

برای تهیه نان همبرگر خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. حالا شیر خشک قنادی را به همراه آرد درون کاسه الک می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه خمیر مایه را به همراه شکر و نمک به کاسه اضافه کرده، سپس شیر ولرم را می افزاییم و با قاشق مخلوط می کنیم. حالا آب ولرم را کم کم به کاسه اضافه کرده و با قاشق مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

زمانی که خمیری نرم و لطیف که بسیار چسبنده است حاصل شد، اضافه کردن آب را متوقف می کنیم، سپس خمیر را روی سطح کار قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا چسبندگی آن از بین برود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان کره را کم کم به خمیر اضافه کرده و به مدت ۷ دقیقه ورز می دهیم تا جذب خمیر شود. در ادامه خمیر را جمع کرده و درون یک کاسه چرب شده می گذاریم و روی آنرا با درپوش می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود، سپس روی سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه خمیر را به ۶ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت صحیح چانه می گیریم. حالا سینی فر را با کاغذ نسوز پوشانده و چانه ها را با فاصله از هم درون سینی می چینیم، سپس روی آنها را با شیر اسپری می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی آنها را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم و مجددا برای بار دوم به مدت ۱ ساعت استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر فر را با حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم نان‌ ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.