طرز تهیه چیز کیک یلدایی

طرز تهیه چیز کیک یلدایی , دستور پخت چیز کیک انار شب چله

چیز کیک یلدایی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که برای شب یلدا بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک یلدایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مواد کراست
بیسکویت پتی بور۱ بسته
کره۸۰ گرم
شیر۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم مواد پنیری
پنیر ماسکارپونه یا ویلی۲۰۰ گرم
خامه قنادی یا صبحانه۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین۷ گرم
آب۲ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم لایه ژله
ژله انار۱ بسته
آب جوش۱ لیوان

طرز تهیه چیز کیک یلدایی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک یلدایی خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا دمای آنها کاهش یابد. در ادامه به سراغ درست کردن مواد کراست می رویم.

مرحله دوم

برای این منظور بیسکویت پتی بور را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود، سپس کره ذوب شده را به همراه شیر و بیسکویت پودر شده درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا کف قالب کمربندی را با کاغذ روغنی پوشانده و مواد کراست را درون آن می ریزیم، سپس روی آنرا با پشت لیوان کاملا صاف و یکدست کرده و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به سراغ درست کردن مایه کرم پنیری می رویم، برای این منظور پودر ژلاتین را به همراه آب سرد مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شده و شفاف شود.

مرحله پنجم

حالا ژلاتین حل شده را از روی بخار کتری کنار گذاشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه خامه قنادی را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کاملا فرم بگیرد.

مرحله ششم

در ادامه پنیر ماسکارپونه را به کاسه اضافه کرده و مجددا به هم زدن ادامه می دهیم تا بافت پنیر و خامه یکدست شود. حالا ژلاتین خنک شده را به همراه عصاره وانیل به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کرم پنیری را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، سپس یک قسمت را درون قالب روی مواد کراست ریخته و روی آنرا با قاشق کاملا صاف و یکدست می کنیم و قالب را مجددا درون یخچال باز می گردانیم.

مرحله هشتم

حالا ژله انار را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله حل شوند. در ادامه ژله را از روی بخار کتری کنار گذاشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله نهم

حالا ۶ قاشق از ژله را کنار گذاشته و مابقی آنرا درون قالب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم ژله به مدت یک ساعت درون یخچال بماند تا ببندد. پس از گذشت این زمان ژله کنار گذاشته را به همراه مایه پنیری مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

زمانی که مایه کرم پنیری صورتی کمرنگ شد، آنرا روی ژله ریخته و کاملا صاف می کنیم، سپس قالب را به مدت سه تا چهار ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا چیز کیک کاملا سفت شود و در نهایت با انار تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.