طرز تهیه دسر کدو حلوایی

طرز تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور طرز تهیه دسر کدو حلوایی ترکیه ای طرز تهیه دسر کدو حلوایی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر کدو حلوایی ساده خوشمزه ترین دسر با کدو حلوایی طرز تهیه دسر کدو حلوایی در فر دسر کدو حلوایی با نشاسته ذرت دسر کدو حلوایی با شیر و بیسکویت

دسر کدو حلوایی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و قدیمی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر کدو حلوایی
کدو حلوایی۱ کیلوگرم
شکر½ لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور۲ بسته
پوست پرتقال۱ عدد
خامه قنادیبه مقدار کافی
پودر هلبه مقدار کافی
پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه دسر کدو حلوایی خوشمزه در ابتدای کار پوست کدو حلوایی را جدا کرده و به قطعات دلخواه خرد می کنیم، سپس به همراه نصف لیوان آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا کدو کاملا پخته و نرم شود.

مرحله دوم

زمانی که کدو کاملا پخته شد، شکر را به همراه رنده پوست پرتقال، پودر دارچین و پودر هل به قابلمه اضافه کرده و با کمک گوشت کوب برقی به خوبی میکس می کنیم تا کاملا له و پوره شود، سپس قابلمه را کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا پودر ژلاتین را به همراه مقداری آب سرد مخلوط کرده و اجازه می دهیم حالت اسفنجی پیدا کند، سپس به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم پوره کدو حلوایی در دمای محیط استراحت کند تا کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

در ادامه خامه قنادی که بافت آن کمی شل شده است را با کمک همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا رد پره های همزن روی خامه بماند. حالا یک لایه بیسکویت درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خامه قنادی را درون قیف ریخته و روی بیسکویت ها پایپ کرده و با پشت قاشق پخش می کنیم، سپس این لایه را مجددا تکرار می کنیم و روی خامه قنادی مقداری از پوره کدو حلوایی ریخته و کاملا پخش می کنیم.

مرحله ششم

حالا مراحل را به همین ترکیب  ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس ظرف را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا رطوبت به بیسکویت ها وارد شده و پوره کدو حلوایی ببندد. در نهایت با پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.