طرز تهیه کوکی نیویورکی

طرز تهیه کوکی نیویورکی , دستور پخت کوکی نیویورکی

کوکی نیویورکی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان یک شیرینی بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی نیویورکی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی نیویورکی
کره۱۱۵ گرم
شکر قهوه ای۱۶۰ گرم
شکر سفید۴۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد بزرگ
عصاره وانیل۲ قاشق چایخوری
آرد۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
شکلات چیپسی نسوز۲۵۰ گرم
شکلات تخته ای۲۵۰ گرم

طرز تهیه کوکی نیویورکی

مرحله اول

برای تهیه کوکی نیویورکی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر قهوه ای و شکر سفید درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا محتوی درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه عصاره وانیل به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب شوند.

مرحله سوم

در ادامه جوش شیرین را به همراه نمک به کاسه اضافه کرده، سپس آرد و بیکینگ پودر را طی دو مرحله درون کاسه الک می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. حالا خمیر را با دست کمی ورز می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که خمیری لطیف و نسبتا چسبناکی حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف کرده، سپس شکلات های خرد شده را به همراه شکلات چیپسی نسوز به کاسه می افزاییم و با لیسک در حد مخلوط کرد ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده، سپس از خمیر کوکی گلوله‌ هایی به اندازه ۵۰ گرم جدا کرده و با حفظ فاصله درون سینی فر می چینیم. حالا سینی را طبقه میانی فر گذاشته تا کوکی ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت کوکی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.