طرز تهیه کیک ماگما

طرز تهیه کیک ماگما , دستور پخت کیک ماگمایی ترکیه ای

کیک ماگما یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماگما در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک ماگما
تخم مرغ۳ عدد
شکر۲۵۰ میلی لیتر
شیر۲۵۰ میلی لیتر
روغن مایع۱۲۰ میلی لیتر
پودر کاکائو۳۰ گرم
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
آرد۳۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازمبرای مایه پودینگ
شیر۷۰۰ میلی لیتر
خامه صبحانه۲۰۰ میلی لیتر
شکر۱۰۰ گرم
شکلات سفید یا پنیر خامه ای۱۵۰ گرم
آرد۵۰ گرم
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ماگما

مرحله اول

برای تهیه کیک ماگما خوشمزه در ابتدای کار مایه پودینگ را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه شکر، نشاسته ذرت، آرد، تخم مرغ و خامه صبحانه درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که مواد درون شیر حل شدند، قابلمه را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و شکلات را به همراه وانیل می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مایه پودینگ را به خوبی مخلوط می کنیم تا شکلات با حرارت مایه ذوب شده و یکدست شود، سپس روی مایه را با کیسه فریزر به خوبی می پوشانیم تا روبه نبندد. در ادامه به سراغ درست کردن کیک می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله پنجم

در ادامه شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم و طی دو مرحله به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود، سپس قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه مایه پودینگ را قسمت میانی مایه کیک ریخته و با قاشق کاملا صاف و یکدست می کنیم، سپس قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برد و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس با شیر کمی کیک را مرطوب کرده و اجازه می دهیم درون یخچال استراحت کند تا پودینگ سفت شود. پس از گذشت ۱ ساعت کیک را به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.