طرز تهیه سس پیتزا

سس پیتزا رزا منتظمی سس پیتزا ساده سس پیتزا نی نی سایت خرید سس پیتزا سس پیتزا اماده سس پیتزا شف طیبه ادویه,سس,پیتزا بهترین سس برای کف پیتزا

سس پیتزا یا همان سسی که در کف پیتزا (روی خمیر پیتزا) استفاده می شود یکی از مهم ترین اجزای طعم دهنده هر پیتزایی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس پیتزا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای قرمز½ فلفل متوسط
فلفل قرمز تند۱ عدد
نمک½ قاشق غذاخوری
سرکه⅛ پیمانه
شکر⅛ پیمانه
کره۱ قاشق چایخوری
سیر۲ عدد
روغن زیتون⅛ پیمانه

طرز تهیه سس پیتزا

مرحله اول

برای تهیه سس پیتزای خوشمزه در ابتدای کار گوجه فرنگی ها را به خوبی می شوییم و قسمت های اضافی شان را جدا می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای و فلفل تند را نیز تمیز می کنیم و شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و فلفل قرمز تند را درون میکسر می ریزیم و میکس می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود. توجه داشته باشید نیاز نیست پوست گوجه فرنگی یا فلفل ها را بگیریم.

مرحله سوم

حالا مواد پوره شده را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب مواد شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب مواد جوش آمد، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم مواد بپزند.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب اضافی مواد کشیده شد، نمک را به همراه شکر و سرکه به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا با دیگر مواد ترکیب شوند. در ادامه کره را اضافه می کنیم و مجددا کمی هم می زنیم تا درون سس حل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله ۵ دقیقه مواد را با کره تفت می دهیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم سس خنک شود. در ادامه سیرها را به صورت ریز خرد می کنیم، یا با رنده درشت رنده می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و روغن زیتون را اضافه می کنیم. در ادامه سیر را به تابه اضافه می کنیم و یک دقیقه تفت می دهیم. توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید خیلی کم باشد.

مرحله هفتم

پس از اینکه سس کاملا خنک شد، ترکیب سیر و روغن زیتون را به سس اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. در نهایت سس را درون یک ظرف دربسته می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.