طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

طرز تهیه بورک ترکی طرز تهیه بورک مرغ با خمیر یوفکا بورک مرغ و پنیر طرز تهیه خمیر بورک مرغ بورک مرغ و قارچ در فر طرز تهیه بورک مرغ با پنیر پیتزا

بورک مرغ و قارچ یکی از پیش غذاهای جذاب کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک مرغ و قارچ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
قارچ۶ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱ قاشق غذاخوری
دارچین و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، فلفل سیاه و روغنبه مقدار کافی
خمیر یوفکابه مقدار کافی

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه بورک مرغ و قارچ خوشمزه در ابتدای کار یکی از پیازها را به صورت درشت خرد می کنیم و به همراه گوشت مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه یک لیوان آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه مرغ پخت، آنرا به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را دو تا سه دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را درون تابه رنده می کنیم و یک دقیقه تفت می دهیم، سپس تکه های مرغ را به همراه مقداری دارچین، فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا قارچ و فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و به تابه می افزاییم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه می افزاییم و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله نصف فنجان آب به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا مواد بپزند و آب درون تابه کشیده شود. پس از اینکه مواد درون تابه به روغن افتادند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد کمی خنک شوند.

مرحله ششم

حالا خمیرهای یوفکا را روی سطح کار پهن کرده و با عرض ۱۲ سانتی متر برش می زنیم و سطح آنها را به صورت یکدست با کمی روغن مایع یا کره چرب می کنیم. در ادامه مقداری پنیر پیتزا روی خمیرها می ریزیم و روی آن مقداری از مخلوط مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله دو سمت خمیرها را به داخل جمع کرده و آنها را رول می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، بورک ها را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید چون بورک ها گرد هستند باید مقدار بیشتری روغن درون تابه بریزیم تا به صورت یکدست سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت بورک ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.