طرز تهیه خورش کدو سبز

طرز تهیه خورش کدو سبز طرز تهیه خورش کدو با گوشت طرز تهیه کدو سبز ساده طرز تهیه خورش کدو با آلو طرز تهیه کدو خورشتی با گوجه

خورش کدو سبز یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که می توانیم آنرا با مرغ یا گوشت قرمز درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
غوره (اختیاری)۱ فنجان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو سبز مجلسی در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و پیاز را به همراه چند قاشق روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را چند دقیقه تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه گوشت خورشتی را خرد کرده و به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

تکه های گوشت را به همراه پیاز چند دقیقه تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و کمی سرخ شوند، سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه می افزاییم و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ۲ تا ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس حرارت را روی زیادترین درجه قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم گوشت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزد.

مرحله پنجم

در همین حین پوست کدو سبزها را جدا می کنیم، سپس به صورت ورقه ای طولی برش می زنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس کدوها را اضافه کرده و هر دو سمت شان را سرخ می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت خورشت به طور کامل پخت، کدو سبزهای سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کرده و به همراه مقداری نمک و غوره به خورش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که غوره در دسترس نداشته باشیم، می توانیم مقداری آبلیمو یا آبغوره به خورش اضافه کنیم. در نهایت پس از اینکه خورش جا افتاد، آنرا در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.