طرز تهیه بستنی یخی موهیتو

طرز تهیه بستنی یخی موهیتو , دستور تهیه آلاسکا یخی موهیتو

بستنی یخی موهیتو یکی از انواع بستنی های ساده و خوشمزه بین المللی است که خیلی راحت در منزل می توانیم درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی یخی موهیتو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب۴ لیوان
شکر۱ و ¼ لیوان
نعناعچند برگ
لیمو ترش۸ عدد

طرز تهیه بستنی یخی موهیتو

مرحله اول

برای تهیه بستنی یخی موهیتو خوشمزه در ابتدای کار آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم شکر با حرارت ملایم درون آب حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، پوست لیموها را می گیریم و رنده می کنیم. توجه داشته باشید که فقط باید قسمت سبز رنگ روی پوست لیموها را رنده کنیم، قسمت سفید رنگ باعث تلخ شدن طعم مواد می شود.

مرحله سوم

در این مرحله رنده پوست لیموها را به همراه مقداری نعناع درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم شربت شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه شربت جوش آمد، ۳ دقیقه صبر می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا صبر می کنیم تا شربت به طور کامل خنک شود، سپس آنرا از صافی رد می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش ها را به طور کامل می‌گیریم، سپس به شربت اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شربت را درون قالب بستنی یخی می‌ریزیم و برای زیبایی آن چند برگ نعناع هم درون قالب ها قرار می‌دهیم. در ادامه چوب‌های بستنی را در قالب‌ها قرار داده و درون فریزر قرار می‌دهیم تا بستنی‌ها یخ بزنند.

مرحله ششم

در صورتی که قالب بستنی یخ در دسترس نداشته باشیم، می‌توانیم از لیوان یک بار مصرف به عنوان قالب استفاده کنیم. پس از گذشت ۶ ساعت بستنی‌ها آماده هستند و می‌توانیم آنها را از فریزر خارج کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.