طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با رب انار ترشی بادمجان شکم پر تبریزی طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوزستانی طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر ساده طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با گل کلم طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر شیرازی طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر بوشهری طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر شمالی

ترشی بادمجان شکم پر یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای بادمجان شکم پر
بادمجان۲ کیلوگرم
هویج۴ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سبزی معطر۲۰۰ گرم
سیر۸ حبه
نمک۲ قاشق مرباخوری
سیاهدانه½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
زردچوبه½ قاشق چایخوری
فلفل سبز تندبه مقدار کافی
سرکهبه مقدار کافی

طرز تهیه بادمجان شکم پر

مرحله اول

برای تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را به همراه هویج، فلفل سبز و فلفل دلمه ای می شوییم، سپس کلاهک بادمجان ها را جدا کرده و برشی در طول آنها ایجاد می کنیم تا شکم بادمجان ها باز شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید این برش به ابتدا و انتهای بادمجان نرسد و بادمجان را به دو قسمت مساوی تقسیم نکند. در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری سرکه و نمک ریخته و مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار داده تا بجوشد.

مرحله سوم

هنگامی که سرکه به نقطه جوش رسید، بادمجان ها را به صورتی درون قابلمه قرار می دهیم که کاملا روی آنها با سرکه پوشیده شود و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون سرکه بجوشند تا کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم

زمانی که بادمجان ها نرم شدند و تغییر رنگ دادند، آنها را از قابلمه خارج کرده و کنار می گذاریم تا خشک و خنک شوند. حواسمان باشد هنگام پخت بادمجان، درب قابلمه را نگذاریم، به دلیل آنکه قابلمه عرق کرده و باعث می شود ترشی زود کپک بزند.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج را به همراه سیر با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس سبزی های معطر که شامل گشنیز، جعفری، شوید، ریحان، نعنا ،ترخون و مرزه می باشد را به همراه هویج و سیر رنده شده درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا سیاهدانه را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درون بادمجان ها را با یک قاشق کوچک از مواد میانی پر کرده و درون ظرف مناسبی قرار می دهیم، سپس به صورتی که روی همه بادمجان ها گرفته شود سرکه خنک شده را به ظرف اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت به دلخواه درون ظرف بادمجان ها فلفل سبز تند می گذاریم و درب ظرف را محکم می بندیم که هوا درون آن نفوذ نکند، سپس در محیط خنک به مدت ۳ هفته اجازه می دهیم تا ترشی بادمجان به خوبی برسد. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.