طرز تهیه محلبی کارامل

طرز تهیه محلبی کاراملی , دستور پخت مهلبی کاراملی

محلبی کاراملی یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و بین المللی است که طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب کرده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی کاراملی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم محلبی کاراملی
شیر۴ لیوان
شکر¼ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شیر عسلی½ قوطی
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر کرم و کارامل۱ بسته
مغز پستهبه میزان کافی
غنچه گل محمدیبه میزان کافی

طرز تهیه محلبی کاراملی

مرحله اول

برای تهیه محلبی کاراملی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار شیر را از یخچال خارج کرده تا دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه ۲ لیوان شیر را به همراه شکر، شیر عسلی و نشاسته ذرت درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون قابلمه را با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد کاملا حل شده و نشاسته ذرت گلوله گلوله نشود.

مرحله سوم

زمانی که مواد درون قابلمه به غلظت فرنی نزدیک شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس خامه را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت خامه باز شود.

مرحله چهارم۲

در این مرحله به سراغ درست کردن پودر کرم کارامل می رویم، برای این منظور شیر باقی مانده را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا شیر گرم شود. توجه داشته باشید شیر نجوشد در حد گرم شدن کافی می باشد.

مرحله پنجم

پس از گرم شدن شیر، پودر کرم کارامل را به قابلمه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه به خوبی مخلوط می کنیم تا درون شیر حل شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم کرم کاملا خنک شود.

مرحله ششم

زمانی که مخلوط کرم خنک شد، خامه را به همراه نشاسته و کارامل به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه ظرف های مورد نظرمان را برای سرو انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا به اندازه کافی از مایه محلبی درون ظرف های سرومان ریخته و ظرف ها را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان دسر را با پودر پسته و گل سرخ تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.