طرز تهیه سوپ مرغ

طرز تهیه سوپ مرغ

سوپ مرغ یکی از انواع پیش غذاهای بسیار خوشمزه و بین المللی است که طرفداران بسیاری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
هویج۳ عدد
سیب زمینی۲ عدد
برنج نیم دانه½ پیمانه
آب۴ پیمانه
 ورمیشل۱ مُشت
گشنیز۱ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
دانه هل و چوب دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ مرغ

مرحله اول

برای سوپ مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به همراه مقداری آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم، سپس ۱ عدد پیاز را به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله دوم

در ادامه برنج نیم دانه را با آب و مقداری روغن مایع و نمک درون قابلمه ای ریخته و روی حرارت ملایم اجازه می دهیم تا بپزد و همانند شله زرد له و لعاب دار شود، سپس پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و درون یک قابلمه جداگانه به روش آبپز می پزیم.

مرحله سوم

حالا پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، چوب دارچین و هل را اضافه می کنیم و ۲ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه سینه مرغ را با چنگال ریش ریش کرده و به تابه حاوی پیاز داغ اضافه می کنیم، سپس آنرا به همراه پیاز داغ و عصاره مرغ به برنج می افزاییم. حالا سیب زمینی های آبپز شده را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله پنجم

در نهایت پوست هویج را جدا می کنیم و به همراه و سیب زمینی ها به صورت درشت رنده کرده و به مواد درون قابلمه می افزاییم، سپس اجازه می دهیم سوپ روی حرارت ملایم بماند و بجوشد تا به خوبی جا بیفتد.

مرحله ششم

در این مرحله ورمیشل را به همراه جعفری خرد شده به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم ورمیشل کاملا نرم شود. در نهایت سوپ را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.