طرز تهیه سس انبه

طرز تهیه سس انبه

سس انبه یکی از انواع چاشنی های خوشمزه و بین المللی است که در کشورهای آسیایی طرفداران بسیاری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس انبه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم سس انبه
انبه۱ کیلوگرم
سرکه۱.۵ لیوان
شکر۱ استکان
پوره سیر۱ قاشق غذا خوری
گشنیز۱ قاشق غذاخوری
سیاهدانه½ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده½ استکان
فلفل قرمز و ادویه ترشیبه مقدار کافی
زردچوبه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه سس انبه

مرحله اول

برای تهیه سس انبه خوشمزه در ابتدای کار انبه ها را شسته، سپس با کمک چاقو در وسط انبه برشی ایجاد کرده و دو طرف آنرا در جهت مخالف هم می چرخانیم تا هسته جدا شود. حالا پوست شان را جدا کرده و به صورت خلالی برش می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه انبه ها را در کاسه نسبتا گودی می ریزیم، سپس نمک و زردچوبه را به آن اضافه کرده و به مدت ۵ ساعت اجازه می دهیم تا ادویه ها به خورد انبه بروند. پس از گذشت این مدت، زمانی که انبه مزه دار شد، آب اضافی درون کاسه را با صافی جدا می کنیم.

مرحله سوم

حالا انبه ها را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس سیرها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه ادویه ترشی، فلفل قرمز و سرکه به قابلمه حاوی مواد اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم انبه ها به مدت ۲۰ دقیقه درون قابلمه با حرارت کم بجوشند و بپزند. هنگامی که انبه ها نرم شدند، زعفران را اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم تا کمی خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله به کمک گوشت کوب برقی یا مخلوط کن حسابی انبه ها را میکس می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود. در آخر سیاهدانه را به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با سس ترکیب شود.

مرحله ششم

در مرحله آخر سس را درون ظرف مناسبی ریخته و درب آنرا محکم می بندیم، سپس در یخچال نگهداری می کنیم. این سس خوشمزه را می توانیم با انواع ساندویچ ها و فست فودها سرو کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.