طرز تهیه چلو دیزی

چلو دیزی اصفهان چلو دیزی کاشانی طرز تهیه چلو گوشت طرز تهیه زیر برنجی چلو گوشت با نخود طرز تهیه آبگوشت پلو

چلو دیزی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفدارن بسیاری را به خود اختصاص داده است و همچنین طعم بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چلو دیزی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ کرم
لوبیا چشم بلبلی۲ پیمانه
برنج۴ پیمانه
آب۲ لیوان
پیاز۱ عدد
کرهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه چلو دیزی

مرحله اول

برای تهیه چلو دیزی خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و به همراه ۲ قاشق چایخوری نمک و مقداری آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم تا به مدت ۲ ساعت خیس بخورد. حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع می ریزیم تا داغ شود، سپس پیاز را درون تابه ریخته و تفت می دهیم. حالا گوشت را به صورت درشت خرد می کنیم و به تابه حاوی پیاز اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و آب را درون تابه اضافه کرده و به مدت ۳ ساعت با شعله کم اجازه می دهیم کاملا پخته شود، سپس لوبیا چشم بلبلی را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا به قابلمه حاوی لوبیا چشم بلبلی مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت کاملا پخته شود. توجه داشته باشد لوبیا بیش از حد له و نرم نشود.

مرحله پنجم

پس از اتمام پخت لوبیا، آنرا درون آبکش ریخته تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به قابلمه حاوی گوشت می افزاییم و روی حرارت ملایم اجازه می دهیم تا آب گوشت غلیظ شود. حالا برنج را آبکشی کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک و روغن مایع به قابلمه اضافه کرده، سپس یک لیوان آب قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزد و آب درون قابلمه کشیده شود.

مرحله هفتم

پس از تبخیر شدن آب درون قابلمه، مخلوط مواد گوشتی و لوبیا را به همراه آب گوشت غلیظ شده به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج روی حرارت بماند تا آب گوشت کاملا کشیده شود، سپس به روش کته دم می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم پلو دیزی به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. پس از گذشت این زمان چلو دیزی را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس به دلخواه مقداری کره روی آن می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.