طرز تهیه ماقوت بستنی

طرز تهیه ماقوت بستنی مخملی ماقوت بستنی زعفرانی

ماقوت بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مقوی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماقوت بستنی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم ماقوت بستنی
شیر۲٫۵ لیوان
شکر½ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
گلاب½ لیوان
بستنی۲ لیوان
آب سرد½ لیوان

طرز تهیه ماقوت بستنی

مرحله اول

برای تهیه ماقوت بستنی خوشمزه در ابتدای کار پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب ریخته و ترکیب می کنیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار داده و پودر ژلاتین را به روش بنماری حل می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم تا شکر و  نشاسته حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه کمی قوام پیدا کند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید مایه درون قابلمه به غلظت فرنی نرسد، بلکه کمی از فرنی رقیق تر باشد. در این فاصله بستنی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم هم دمای محیط شده، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و بستنی را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه ماقوت بستنی را درون آن می ریزیم. در ادامه قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر ماقوت بستنی کاملا خودش را بگیرد.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در دمای محیط بماند. در ادامه اطراف ماقوت بستنی را با لبه چاقو از قالب جدا کرده و چندین ضربه به قالب وارد می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه بشقاب مورد نظرمان را کمی خیس کرده تا زمانی که دسر جای مناسبی از بشقاب قرار نگرفت بتوان آنرا به راحتی جا به جا کرد. حالا بشقاب را روی قالب گذاشته و قالب را همزمان با بشقاب بر می گردانیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.