طرز تهیه رشته خوشکار

طرز تهیه رشته خوشکار خانم نجاتی طرز تهیه رشته خوشکار بدون شانه طرز تهیه رشته خوشکار آشپزخانه کوچک من طرز تهیه رشته خوشکار نی نی سایت طرز تهیه رشته خوشکار خانگی غلظت مایع رشته خوشکار طرز تهیه رشته خوشکار در منزل فیلم

رشته خوشکار یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده ایرانی است که برای افطار ماه مبارک رمضان بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رشته خوشکار در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم رشته خوشکار
آرد گندم۱ لیوان
آرد برنج½ لیوان
آب سرد۱٫۵ لیوان
مواد لازم میانی
مغز گردو۲۰۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رشته خوشکار

مرحله اول

برای تهیه رشته خوشکار خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور مغز گردو را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود، سپس به همراه پودر دارچین و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را به خوبی مخلوط کرده تا ترکیب شوند، سپس به سراغ درست کردن مایه رشته خوشکار می رویم، برای این منظور آرد برنج و آرد گندم را از الک خیلی ریز رد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه آب را کم کم به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود، سپس مایه به دست آمده را از صافی رد می کنیم تا مایه کاملا یکدست و یکنواخت شود. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم مایه رشته خوشکار به مدت ۳ تا ۴ ساعت در دمای محیط استراحت کند. پس از گذشت این زمان مایه رشته را درون قیف مخصوص رشته خوشکار می ریزیم، سپس یک تابه نچسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله پنجم

در صورت نداشتن قیف مخصوص رشته می توانید مایه را درون یک بطری آب معدنی تمیز ریخته و روی درب بطری چند سوراخ ایجاد کنید. حالا درون تابه را با مقداری کمی روغن چرب کرده و اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

حالا بطری را کمی تکان می دهیم تا مایه ته نشین نشود، سپس مایه را به صورت رفت و برگشت به صورت عمودی و افقی درون تابه می ریزیم تا شکل توری پیدا کند. توجه داشته باشید پس از هر بار ریختن مایه درون تابه، آنرا کمی چرب کنید.

مرحله هفتم

حالا بلافاصله زمانی که رشته خوشکار خودش را گرفت و پخته شد، آنرا بر می گردانیم و پس از گذشت ۲ ثانیه از تابه خارج می کنیم. در ادامه به همین ترتیب رشته های خوشکار را پخته و درون ظرف می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله دو طرف رشته خوشکار را به سمت مرکز تا می زنیم و مقداری از مواد میانی در مرکز رشته می ریزیم، سپس رشته را جمع کرده و دو طرف آنرا با دست کمی فشار می دهیم تا به یکدیگر کاملا بچسبند.

مرحله نهم

در ادامه درون همان تابه را مجددا با مقداری روغن مایع چرب کرده و اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود. حالا رشته های خوشکار را درون آن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم دو طرف شان کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله دهم

پس از اینکه رشته ها سرخ شدند‌، آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص قرار می دهیم تا روغن اضافی اش گرفته شود، سپس رشته ها را درون شربت بار گذاشته و پس از گذشت ۲ دقیقه رشته ها را از شهد خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا رشته های خوشکار را درون توری فلزی گذاشته و اجازه می دهیم شهد اضافی از آنها ریخته شود. در صورت تمایل می توانید روی رشته های خوشکار را با مقداری از شهد رومال کرده تا بیش از حد شیرین و خیس نشوند.

مرحله دوازدهم

در ادامه رشته های خوشکار را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به دلخواه روی آنها را با مقداری پودر پسته و گل سرخ تزیین می کنیم. در نهایت رشته های خوشکار را در کنار یک فنجان چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.