طرز تهیه پنکیک هویج

طرز تهیه پنکیک هویج دستور پخت پنکیک هویج رژیمی پنکیک هویج بدون شیر

پنکیک هویج یکی از انواع پنکیک های خوشمزه و بین المللی است که برای وعده صبحانه بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک هویج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای پنکیک هویج
آرد۱ پیمانه
شکر۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
هویج۲ عدد متوسط
تخم مرغ۱ عدد درشت
شیر یا آب¾ پیمانه
کره یا روغن مایع۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک هویج

مرحله اول

برای تهیه پنکیک هویج خوشمزه در ابتدای کار هویج ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال کمی هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که بافت تخم مرغ از لختگی خارج شد، شکر را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. در ادامه شیر یا آب را به همراه روغن مایع و هویج رنده شده به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا محتوی درون کاسه را به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم. در ادامه با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مایه پنکیک یکدست شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید به صورت دلخواه می توانید به مواد خشک ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین اضافه کرده و با مایه پنکیک ترکیب کنید. در ادامه یک تابه نچسب برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

حالا با مقداری روغن مایع کف تابه را چرب کرده، سپس یک ملاقه کوچک از مایه پنکیک درون تابه می ریزیم. توجه داشته باشید نیازی به پخش کردن مایه پنکیک نمی باشد به دلیل آنکه بافت پنکیک رقیق می باشد و خود به خود پخش می شود.

مرحله ششم

زمانی که روی سطح پنکیک حباب های ریزی ایجاد شد، پنکیک را بر می گردانیم و اجازه می دهیم تا طرف دیگر آن نیز پخته و طلایی رنگ شود. در ادامه تمام پنکیک ها را به همین ترتیب آماده کرده و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

توصیه می شود که پس از پخته شدن پنکیک ها، آنها را روی هم قرار ندهید، زیرا پف پنکیک ها می خوابد، بلکه بهتر است آنها را به صورت جداگانه درون یک ظرف مناسب بگذارید تا کاملا خنک شوند، سپس روی هم قرار دهید.

مرحله هشتم

پس از اینکه پنکیک ها خنک شدند، آنها را درون ظرف مورد نظرمان روی هم می چینیم، سپس به دلخواه با مربا هویج، سس شکلات و اسلایس میوه های دلخواه تزیین می کنیم و در کنار یک فنجان چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.