طرز تهیه خورش به آلو

طرز تهیه خورش به آلو

خورش به آلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش به آلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
به۲ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری سرپر
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
آلو۱۲ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش به آلو

مرحله اول

برای تهیه خورش به آلو خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت گذاشته و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله دوم

زمانی که پیاز طلایی و سرخ شد گوشت را به تابه اضافه کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم تا گوشت سرخ شده و تغییر رنگ پیدا کند. در ادامه مقداری فلفل و زردچوبه به تابه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۲ دقیقه رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شده و بوی خامی آن از بین برود. در ادامه به اندازه ای که روی گوشت را در بر بگیرد به تابه آب اضافه کرده و درب آنرا می بندیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم گوشت به مدت ۱ ساعت کاملا پخته شود. در ادامه آلوها را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون آب بمانند تا کاملا خیس بخورند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان آلوها را شسته و درون آبکش قرار می دهیم. پس از اتمام پخت گوشت، به ها را شسته،سپس پوست و هسته شان را جدا می کنیم. در ادامه به ها را به اندازه و ضخامت یکسان خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس به های خرد شده را به تابه اضافه کرده و بدون تیره شدن رنگ شان به مدت ۴ تا ۵ دقیقه تفت می دهیم تا درون خورش له نشود.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید به ها را به صورت کوچک خرد نکنید به دلیل آنکه درون خورش له می شوند. حالا به را به همراه آلوی خیس خورده به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس نمک خورش را اندازه کرده و درب آن را می بندیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد. ۱۵ دقیقه آخر پخت مقداری زعفران دم کرده به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در صورت ترش بودن خورش می‌ توانید مقداری شکر بیفزایید.

مرحله نهم

در صورتی که رنگ به های شما سبز بود نیاز به زمان پخت بیشتری دارد. در نهایت تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و خورش به آلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.