طرز تهیه اناربیج

طرز تهیه اناربیج با گوشت چرخ کرده طرز تهیه اناربیج مجلسی طرز تهیه اناربیج خانم نجاتی طرز تهیه خورش اناربیج با مرغ اناربیج لاهیجان سبزی اناربیج طرز تهیه اناربیج با سبزی خشک خرید سبزی اناربیج

اناربیج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی کشورمان است که اصالت آن به شمال کشورمان تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اناربیج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مغز گردو۲۰۰ گرم
رب انار ترش یا ملس۱ قاشق غذاخوری
سبزی معطر۱۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه اناربیج

مرحله اول

برای تهیه اناربیج خوشمزه در ابتدای کار سبزی معطر که شامل نعنا، گشنیز، جعفری و تره می باشد را به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس درون یک تابه مناسب به همراه مقداری روغن مایع ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه سبزی را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود. توجه داشته باشید تفت دادن بیشتر سبزی باعث می شود رنگ خورش تیره تر شود. پس از اینکه سبزی را به خوبی سرخ کردیم آنرا از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا یکی از پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا سبک و طلایی رنگ شود. در ادامه مغز گردو را درون غذاساز ریخته و پودر می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گردوی پودر شده را به قابمه حاوی پیاز می افزاییم، سپس یک دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. پس از گذشت ۱ دقیقه رب انار ملس را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه افزوده و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. در ادامه ۴ لیوان آب به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم گردو با حرارت ملایم به مدت ۴ ساعت به خوبی بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱ ساعت که گردو به روغن افتاد، حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون کاسه می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد درون کاسه را چند دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا چسبندگی لازم حاصل شود. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت قرار می دهیم تا مایه گوشتی استراحت کند.

مرحله هشتم

پس از گذشت زمان استراحت مایه گوشتی، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم تا روغن به خوبی گرم شود. حالا از مایه گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به صورت قلقلی درون دست شکل می دهیم.

مرحله نهم

در ادامه کوفته ها را درون روغن انداخته و به خوبی سرخ می کنیم. زمانی که کوفته ها سرخ شدند، آنها را به همراه سبزی سرخ شده به قابلمه می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم اناربیج روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد و روی آن روغن جمع شود. پس از گذشت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه این غذای خوشمزه را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.