طرز تهیه سوپ هویج

طرز تهیه سوپ هویج و رشته طرز تهیه سوپ هویج و جو طرز تهیه سوپ هویج و مرغ طرز تهیه سوپ هویج و عدس طرز تهیه سوپ هویج برای درمان اسهال طرز تهیه سوپ هویج و سیب زمینی طرز تهیه سوپ هویج بدون مرغ طرز تهیه سوپ هویج مجلسی

سوپ هویج یکی از انواع سوپ های خوشمزه و بسیار ساده است که برای غذای بیمار و نوزاد بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ هویج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
سیب زمینی۱ عدد کوچک
آبغوره یا آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
رشته ورمیشل۲ قاشق غذاخوری
جعفری تازهبه مقدار کافی
نان تست یا باگتبه مقدار کافی
پنیر پارمسان (قابل حذف)به مقدار کافی
جعفری خشکبه مقدار کافی
فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار کافی
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ هویج

مرحله اول

برای تهیه سوپ هویج خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی و هویج ها را جدا کرده، سپس با آب سرد می شوییم. در ادامه سیب زمینی و هویج ها را به همراه پیاز درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سبزیجات درون قابلمه کاملا پخته شوند. در ادامه سبزیجات پخته شده را به همراه مقداری نمک درون میکسر یا غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری فلفل قرمز، فلفل سیاه، زردچوبه و آب لیمو ترش تازه به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا پوره و یکدست شوند، سپس سبزیجات پوره شده را به قابلمه می‌ افزاییم.

مرحله چهارم

حالا یک لیوان آب جوش به همراه رشته ورمیشل و مقداری جعفری خرد شده تازه به قابلمه اضافه کرده، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سوپ هویج به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد.

مرحله پنجم

در این فاصله یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن زیتون به آن می افزاییم، سپس نان تست را به صورت قطعات مربعی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. حالا نان ها را به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شوند.

مرحله ششم

در ادامه مقداری جعفری خشک به تابه اضافه کرده، سپس کمی تفت می دهیم. حالا در صورت تمایل مقداری پنیر پارمزان به تابه افزوده و پس از کمی مخلوط کردن بلافاصله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس سوپ هویج را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت نان های تست را به عنوان تزیین روی سوپ گذاشته و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.