طرز تهیه کباب فلفلی

طرز تهیه کباب فلفلی طرز تهیه کباب مرغ فلفلی طرز تهیه کباب موشی کباب فلفلی مرغ کباب فلفلی مشهد

کباب فلفلی یکی از انواع کباب های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب فلفلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فلفل شیرین۱۲ عدد
پیاز۲ عدد
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد سس
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد
نمک، فلفل سیاه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب فلفلی

مرحله اول

برای تهیه کباب فلفلی خوشمزه در ابتدای کار پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی‌شان به طور کامل خارج شود. در ادامه پیاز آب گرفته را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه افزوده و مواد را به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا بافت‌شان یکدست و کاملا منسجم شود.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کباب منسجم و چسبناک شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب به مدت یک ساعت استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که برای اینکه طعم کباب ها خیلی تند نشود بهتر است از فلفل شیرین برای تهیه این کباب استفاده کنیم. اما اگر فلفل شیرین در دسترس نبود، حتما باید از فلفل هایی استفاده کنیم که ترک یا سوراخ نداشته باشند.

مرحله پنجم

دستانمان را با کمی آب خیس می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و به صورت یکدست روی فلفل قرار می دهیم. با کمک انگشتان مایه کباب را به صورت یکدست روی فلفل پهن می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام فلفل ها را با مایه کباب کاور کردیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، فلفل ها را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم به صورت یکدست سرخ شوند.

مرحله هفتم

در همین حین یک تابه دیگر روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را افزوده و چند دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را درون تابه رنده می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به سس اضافه کرده و اجازه می دهیم آب گوجه فرنگی با حرارت ملایم کشیده شود. پس از اینکه هر ذو سمت کباب ها سرخ شد، آنها را از تابه خارج می کنیم.

مرحله نهم

حالا صبر می کنیم تا سس گوجه فرنگی غلیظ شود و اصطلاحا به روغن بیفتد. در نهایت پس از اینکه سس آماده شد، کباب ها را درون ظرف سرو می چینیم و سس غلیظ شده را روی آنها می ریزیم، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.