طرز تهیه کیک اسفناج

طرز تهیه کیک اسفناج مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفناج با فیلم طرز تهیه کیک اسفناج با شیر طرز تهیه کیک اسفناج بدون فر طرز تهیه کیک اسفناج ساده کیک اسفناج بدون روغن طرز تهیه کیک اسفناج با ماست طرز تهیه کیک اسفناج نمناک

کیک اسفناج یکیک از کیک های خاص و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفناج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک اسفناج
اسفناج۲۰۰ گرم
روغن مایع¾ پیمانه
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۲  قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر¾ پیمانه

طرز تهیه کیک اسفناج

مرحله اول

برای تهیه کیک اسفناج خوشمزه ابتدا برگ های اسفناج را جدا کرده و به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه برگ های اسفناج را به همراه روغن مایع و آب لیمو ترش درون غذاساز یا بلندر می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را میکس می کنیم تا به طور کامل پوره شوند. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت حدودا ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد کمی روشن شود.

مرحله سوم

پس از اینکه که بافت مواد کشدار و رنگش سفید شد، پوره اسفناج را به کاسه اضافه می کنیم و مجددا با دور کند همزن به مدت ۱ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد و بکینگ پودر را درون کاسه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه ترکیب آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس آنرا مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ طی ۳ مرحله الک می کنیم.

مرحله پنجم

در حین اضافه کردن آرد مایه کیک را با لیسک از یک سمت ترکیب می کنیم تا بافت آن کاملا یکدست شده و هیچ گلوله آردی باقی نماند. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

حالا یک قالب مستطیلی مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس با کمک پالت یا لیسک آن را درون قالب پهن می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

پس از این که کیک کاملا خنک شد، آنرا با کارد اره ای از ارتفاع به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و برش می زنیم. البته ما برای داشتن کیک دو طبقه این کار را اناجم می دهیم. در صورت تمایل می توانید کیک را به صورت یک تکه تزیین کنید.

مرحله نهم

در این مرحله خامه قنادی را درون قیف می ریزیم. حالا خامه را با سر ماسوره ای ساده روی لایه اول کیک پایپ می کنیم، سپس لایه دوم کیک را روی آن قرار می دهیم و مجددا خامه را روی کیک پایپ می کنیم. در نهایت کیک را با مواد دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.