طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی ساده طرز تهیه سوپ کلم بروکلی با قارچ سوپ کلم بروکلی رستورانی سوپ کلم بروکلی و مرغ طرز تهیه سوپ کلم بروکلی سامان گلریز طرز تهیه سوپ کلم بروکلی با شیر طرز تهیه سوپ کلم بروکلی دونفره

سوپ کلم بروکلی یکی از انواع پیش غذاهای کمتر شناخته شده بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ کلم بروکلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم سوپ کلم بروکلی
کره۵۰ گرم
روغن مایعبه مقدار کافی
تره فرنگی۱ ساقه
آرد نودل۲ قاشق سوپخوری
استاک مرغ۴ پیمانه
کلم بروکلی۴۵۰ گرم
شیر۲۵۰ میلی لیتر
خامه صبحانهبه مقدار کافی
جوز هندی¼ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل دلمه ای قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

مرحله اول

برای تهیه سوپ کلم بروکلی خوشمزه ابتدای کار تره فرنگی را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع و کره درون آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم کره ذوب شده و روغن داغ شود، سپس تره فرنگی را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم شود. در ادامه آرد نودل را درون قابلمه حاوی تره فرنگی می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نول گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله استاک مرغ را درون یک قابلمه جداگانه می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد. در ادامه زمانی که استاک مرغ جوش آمد آن را به تدریج به قابلمه حاوی آرد و تره فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را مرتبا هم می زنیم تا گلوله نشود. در ادامه کلم بروکلی را به تکه های متوسط تقسیم می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، جوز هندی و کلم بروکلی درون سوپ می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم سوپ کلم بروکلی به مدت ۱ ساعت روی حرارت ملایم بماند تا کاملا بپزد و جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان سوپ کلم بروکلی را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم سوپ کلم بروکلی به مدت ۳۰ دقیقه کاملا خنک شود. پس از گذشت این مدت زمانی که سوپ کاملا خنک شد، آن را درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا سوپ به حالت پوره تبدیل شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پوره سوپ کلم بروکلی را مجددا درون قابلمه بر می گردانیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم گرم شود و به تدریج شیر را درون سوپ می ریزیم و به صورت مدام هم می زنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم سوپ کاملا داغ شود، سپس از روی حرارت بر می داریم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای قرمز را می شوییم، سپس قسمت های اضافی آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت مقداری خامه روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا کمی روان شود، سپس خامه را به همراه فلفل دلمه ای قرمز به صورت پخش روی سوپ می ریزیم و به همراه لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.