طرز تهیه خورش قارچ

طرز تهیه خورش قارچ خورش قارچ با رب انار , دستور پخت خورشت قارچ و مرغ

خورش قارچ از غذاهای جدید و پرطرفدار ایرانی است که با دستورالعمل ها و مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قارچ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۱ عدد
سینه مرغ۱۰۰ گرم
آب۱ لیوان
قارچ۲۵۰ گرم
جعفری۲ قاشق غذاخوری
نعنا خشک۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قارچ

مرحله اول

برای تهیه خورش قارچ خوشمزه ابتدای کار سبزی جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سینه مرغ را به صورت مکعبی مانند گوشت خورشتی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سبزی جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیر را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به تفت دادن پیاز ادامه می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه گرفته شود. در ادامه جعفری خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سیر رنده شده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس نعنا خشک را به آن اضافه می کنیم. توجه داشته باشید نعنا خیلی سریع می سوزد. حالا تکه های مرغ را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مرغ را تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده، سپس رنگ آن باز شود.

مرحله هفتم

حالا قارچ  را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه قارچ را درون قابلمه اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن آب را به همراه آب لیمو ترش تازه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم خورش جوش بیاید، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم آب آن غلیظ شده و خورش جا بیوفتد. توجه داشته باشید آب اضافی به خورش اضافه نکنید به دلیل آن که قارچ آبدار است.

مرحله نهم

در نهایت زمانی که آب خورش قارچ غلیظ شد و تکه های گوشت مرغ به طور کانل پختند، قابلمه را از روی حرارت بر میداریم، سپس خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پلو زعفرانی و سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 20 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.