طرز تهیه میت بال

طرز تهیه میت بال پنیری طرز تهیه میت بال سوئدی معنی کلمه میت بال

میت بال یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میت بال در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۴ حبه
آرد سوخاری۳ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی۲ قاشق غذاخوری
شیر۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
مواد لازم سس
کره۲۰ گرم
آرد۱ و نیم قاشق غذاخوری
استاک مرغ یا گوشت۳۰۰ میلی لیتر
سس خردل۱ قاشق مرباخوری
شیر۱ و نیم لیوان
فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه میت بال

مرحله اول

برای تهیه میت بال خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیر را به همراه آرد سوخاری، آرد نخودچی، تخم مرغ، شیر، نمک و فلفل سیاه درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده می ریزیم، سپس خوب ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط کوفته را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا پس از گذشت ۳۰ دقیقه مواد گوشتی را از یخچال خارج می کنیم و مقداری از گوشت بر می داریم، سپس گرد می کنیم. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن چرب می کنیم و گوشت های قلقلی را درون سینی قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم قلقلی ها به مدت ۳۰ دقیقه بپزند. توجه داشته باشید در حین پخت، گوشت های قلقلی را زیر و رو کنید تا نسوزند. در ادامه سس میت بال را آماده می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور کره را درون یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود. در ادامه آرد را به کره اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله آب گوشت را کم کم به مخلوط آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه خامه صبحانه را به مخلوط آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله نهم

حالا شیر را طی ۳ مرحله به مخلوط آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و سس خردل را اضافه می کنیم. در ادامه فلفل سیاه را به سس اضافه می کنیم و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه روی حرارت هم می زنیم تا سس کمی قوام پیدا کند.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت ۳۰ دقیقه گوشت های قلقلی را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در ادامه سس را به صورت پخش روی گوشت های قلقلی می ریزیم و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 7 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.