طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

طرز تهیه کیک یک تخمه مرغی بدون فر کیک اسفنجی یک تخمه مرغی طرز تهیه کیک یک تخمه مرغی با ماست بدون فر کیک یک تخمه مرغی با آب کیک یک تخمه مرغی با شیر کیک یک تخمه مرغی رزا منتظمی

کیک یک تخم مرغی یکی از انواع کیک های ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یک تخم مرغی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک یک تخم مرغی
تخم مرغ۱ عدد
شکر⅔ لیوان
شیر۱ لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
آرد۱ و نیم لیوان
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
زست پوست لیمو ترش تازه۱ قاشق مرباخوری
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

مرحله اول

برای تهیه کیک یک تخم مرغی ساده ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا لیمو ترش را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه زست پوست لیمو ترش را به همراه آب لیمو ترش تازه درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر گرم را به همراه روغن مایع درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه یک قالب میان تهی انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. در ادامه یک رینگ درون قابلمه قرار می دهیم و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم قابلمه کاملا گرم شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با کره سرد چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از درون قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب کیک را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را درون قابلمه روی رینگ قرار می دهیم، سپس مجددا درب قابلمه را می بندیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون قابلمه بماند تا پخته شود. در صورت تمایل برای درست کردن کیک درون فر، حرارت فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با یک سیخ چوبی یا خلال دندان تست می کنیم.

مرحله دهم

برای این منظور خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله یازدهم

در نهایت کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.