طرز تهیه شیرینی رویال بادام

طرز تهیه شیرینی رویال بادام , دستور پخت شیرینی رویال بادام

شیرینی رویال بادام یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی رویال بادام در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی رویال بادام
آرد سفید۳۰۰ گرم
پودر بادام۵۰ گرم
پودر هل یا اسانس هل½ قاشق چایخوری
پودر قند۱۰۰ گرم
روغن جامد قنادی۱۲۵ گرم
مغز بادامبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی رویال بادام

مرحله اول

برای تهیه شیرینی رویال بادام ساده ابتدای کار پودر قند را درون الک می ریزیم و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس روغن جامد را به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این مدت زمانی که مخلوط پودر قند روشن و خامه ای شد پودر بادام و پودر هل را اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس آرد را کنترل شده به مخلوط پودر قند اضافه می کنیم و ورز می دهیم، سپس زمانی که خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم و با وردنه پهن می کنیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی کیسه فریزر قرار می دهیم. در ادامه روی خمیر را مجددا با کیسه فریزر می پوشانیم و با وردنه به قطر ۱ سانتی متر باز می کنیم، سپس با قالب دلخواه کاتر می زنیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر های شیرینی را روی کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مغز بادام را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی بادام گرفته شود. در ادامه مغز های بادام را به عنوان تزئین روی خمیر شیرینی قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی های رویال به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند. در ادامه شیرینی های رویال را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.