طرز تهیه خوراک گل کلم

طرز تهیه خوراک گل کلم , دستور پخت خوراک گل کلم

خوراک گل کلم یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گل کلم در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
سینه مرغ۴۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
زردچوبه۲ قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
هویج۲ عدد
پودر فلفل قرمزنوک قاشق چایخوری
نمک۳ قاشق غذاخوری
گل کلم۳۰۰ گرم
پاپریکا۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه خوراک گل کلم

مرحله اول

برای تهیه خوراک گل کلم مجلسی ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و می شوییم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم.

مرحله دوم

حالا گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس هویج ها را می شوییم و پوست آن ها را جدا کرده و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه گل کلم را به قطعات دلخواه خرد می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله گل کلم را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم و پوست پیاز و سیر را جدا کرده و به خوبی می شوییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی درشت و سیر را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سینه مرغ را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد. در ادامه سیب زمینی را به سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا زردچوبه را به سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا زردچوبه سرخ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ باز کند.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه فرنگی را به همراه فلفل دلمه ای به خوراک اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه سیر را به همراه هویج، فلفل قرمز، نمک به خوراک اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

حالا گل کلم را به همراه پاپریکا به خوراک اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و ۲ لیوان آب جوش به خوراک اضافه می کنیم. در ادامه درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم خوراک به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت بپزد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خوراک گل کلم را نسبت به ذائقه خود به همراه نان تازه یا برنج سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 21 فروردین 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.