طرز تهیه خوراک میگو

طرز تهیه خوراک میگو با رب گوجه طرز تهیه خوراک میگو ساده طرز تهیه خوراک میگو با سیب زمینی طرز تهیه خوراک میگو با برنج طرز تهیه خوراک میگو بندری طرز تهیه خوراک میگو و قارچ طرز تهیه خوراک میگو سوخاری طرز تهیه خوراک میگو با قارچ و سیب زمینی

خوراک میگو یکی از انواع غذاهای ساده دریایی است که با ترکیبات بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک میگو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد درشت
سیر۲ حبه
رب گوجه‌ فرنگی۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده½ فنجان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار کافی
زیره‌سبز و پودر تخم‌ گشنیزبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک میگو

مرحله اول

برای تهیه خوراک میگو مجلسی ابتدای کار میگو را را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پوست سیر ها را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه سیر را به همراه نمک و فلفل سیاه به میگو اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا فلفل قرمز را به همراه پودر تخم گشنیز و زیره سبز به میگو اضافه می کنیم، سپس میگوها را به آرامی با دست ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خورد آن بروند. در ادامه روی کاسه حاوی میگو را با سلفون به طور کامل می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم میگو به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا میگو مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه پیاز را بلافاصله به تابه اضافه می کنیم، سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز طلایی شود.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه قارچ را به همراه فلفل دلمه ای می شوییم و قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و قارچ را به همراه مقداری آب لیمو ترش تازه به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم و پس از گذشت ۳ دقیقه فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به مدت ۳ دقیقه تفت می دهیم، سپس میگو های مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم و به مخلوط سبزیجات اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا حجم میگوها کم شده و جمع شوند.

مرحله هشتم

حالا زعفران دم کرده را به خوراک میگو اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و درب تابه را می بندیم. در ادامه اجازه می دهیم خوراک میگو به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا روغن بندازد و کاملا پخته شود.

مرحله نهم

توجه داشته باشید میگو را زیاد سرخ نکنید به دلیل آن که سفت می شود. در نهایت پس از گذشت ۱۰ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم، سپس خوراک میگو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.