طرز تهیه نان سوخاری

طرز تهیه نان سوخاری با کاکائو طرز تهیه نان سوخاری صنعتی طرز تهیه نان سوخاری تصویری طرز تهیه دسر نان سوخاری طرز تهیه نان سوخاری سرخ شده طرز تهیه نان تست سوخاری طرز تهیه نان سوخاری با فرنی انواع نان سوخاری

نان سوخاری یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و لاکچری بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سوخاری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان سوخاری
شیر۹۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع۹۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۹ گرم
آرد۵۰۰ گرم
وانیل یا پودر هل⅛ قاشق چایخوری
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی
نمک۱ پنس
شربت بار یا عسلبه مقدار کافی

طرز تهیه نان سوخاری

مرحله اول

برای تهیه نان سوخاری ساده ابتدای کار خمیر مایه را به همراه یک چهارم شیر و ۱ قاشق غذاخوری شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم و روی کاسه را با بشقاب می پوشانیم تا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

حالا زرده یکی از تخم مرغ ها را جدا می کنیم و مابقی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس باقی مانده شکر، شیر، نمک و وانیل را درون کاسه اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که خمیر مایه به عمل آمد آن را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به مخلوط تخم مرغ و خمیر مایه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. توجه داشته باشید بافت خمیر نان چسبناک است، از اضافه کردن آرد خودداری کنید. در ادامه درون یک کاسه مناسب جداگانه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را درون کاسه قرار می دهیم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از کاسه خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به صورت نان باگت فرم می دهیم، سپس روی آن را مقداری روغن مایع می مالیم. در ادامه روی نان را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مجددا به مدت ۴۰ دقیقه استراحت کند تا حجیم تر شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه نمک و مقدار کمی شربت بار یا عسل مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مواد رومال را به کمک برس به آرامی روی خمیر می مالیم تا پف آن نخوابد، سپس مقداری کنجد به صورت پخش روی خمیر نان می پاشیم. در ادامه سینی فر را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا پخته شود.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که نان کاملا پخته شد قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم نان خنک شود. در ادامه نان را از قالب خارج می کنیم، سپس به صورت اندازه های دلخواه برش می زنیم و مجددا درون سینی فر می چینیم.

مرحله دهم

در نهایت سینی را مجددا درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم دو طرف نان کاملا برشته شوند. در آخر نان های سوخاری به همراه عسل سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانیم نان ها در روغن نیز سرخ کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.