طرز تهیه کوفته تکیر داغ

طرز تهیه کوفته تکیر داغ , دستور پخت کوفته تکیر داغ

کوفته تکیر داغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته تکیر داغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۸۰۰ گرم
نمک۱٫۵ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۲ قاشق چایخوری
زیره۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۳ قاشق غذاخوری
آب½ فنجان
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۳ حبه
مواد لازم برای سس
رب چیلی۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی۱ عدد متوسط
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و پاپریکا۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوفته تکیر داغ

مرحله اول

برای تهیه کوفته تکیر داغ به روش ترکیه ای ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه، زیره و جوش شیرین را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس به مدت ۵ تا ۶ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد کوفته را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه پس از گذشت ۴ ساعت مواد کوفته را از یخچال خارج می کنیم و آرد سوخاری را به همراه آب به مواد کوفته اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری از مواد کوفته بر می داریم و به شکل دوک حالت می دهیم و درون یک سینی مناسب قرار می دهیم، سپس روی کوفته ها را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان مقداری روغن زیتون درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت زیاد می گذاریم و کوفته ها را درون تابه قرار داده و  تفت می دهیم تا کوفته ها کمی سرخ شوند، بعد درب تابه را می بندیم.

مرحله هفتم

در این مرحله حرارت را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم کوفته ها کاملا سرخ و پخته شوند. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا رب چیلی را به همراه روغن زیتون، فلفل سیاه و پاپریکا را به گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه کوفته های سرخ شده را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت سس گوجه فرنگی را در کنار کوفته های تکیر می ریزیم، سپس با سیب زمینی سرخ کرده، فلفل سبز، گوجه فرنگی و پیاز جعفری تزئین می کنیم. در اخر این کوفته خوشمزه را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.