طرز تهیه نان کریسمس

طرز تهیه نان کریسمس طرز تهیه نان ایتالیایی نان پنه تون نان سنتی ایتالیا نان تونه

نان کریسمس یکی از انواع نان های پرطرفدار ایتالیایی است که برای جشن کریسمس پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کریسمس در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان کریسمس
آرد۲۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
خمیر مایه فوری۱ و نیم قاشق چایخوری
شیر گرم½ پیمانه
آب گرم⅛ پیمانه
نمک½ قاشق چایخوری
کره نرم۷۵ گرم
شکر۴۰ گرم
کشمش و میوه خشک½ فنجان

طرز تهیه نان کریسمس

مرحله اول

برای تهیه نان کریسمس به روش ایتالیایی ابتدای کار آب گرم را به همراه خمیر مایه و ۱ قاشق غذاخوری شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس روی کاسه را با بشقاب می پوشانیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا عمل بیاید. در ادامه آرد را به همراه نمک درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک کاسه جداگانه می ریزیم، سپس مابقی شکر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یکی از سفیده های تخم مرغ را برای رومال نان جدا می کنیم و مابقی تخم مرغ ها را به همراه شیر گرم و خمیر مایه به عمل آمده به آرد اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه حاصل شود.

مرحله چهارم

حالا درون یک سینی مناسب را آرد پاشی می کنیم و خمیر را درون سینی منتقل می کنیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری از کره را برای رومال  بر می داریم و باقی مانده آن را کم کم به خمیر اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا کره جذب خمیر شود.

مرحله پنجم

در این مرحله در صورتی که خمیر چسبناک بود مقداری آرد به آن اضافه می کنیم و مجددا ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا کشمش و میوه خشک را به خمیر اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر یکدست شود. در ادامه خمیر را درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و خمیر را در یک جای گرم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

حالا یک قالب کوچک با دیواره های بلند انتخاب می کنیم، سپس درون و دیواره های قالب را با مقداری روغن مایع یا کره سرد چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه خمیر را درون قالب قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله سفیده تخم مرغ باقی مانده را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس برس را به آن آغشته می کنیم و دو مرتبه روی خمیر می مالیم.

مرحله دهم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا نان کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم تا روی نان طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت ۴ دقیقه قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم نان کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم. در ادامه نان کریسمس را به دلخواه تزئین می کنیم، سپس با چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 17 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.