طرز تهیه اسپاگتی

طرز تهیه اسپاگتی ایرانی طرز تهیه اسپاگتی با مرغ طرز تهیه اسپاگتی رشته ای طرز تهیه اسپاگتی با خامه طرز تهیه اسپاگتی کره ای طرز تهیه اسپاگتی فرانسوی طرز تهیه اسپاگتی با پنیر طرز تهیه اسپاگتی با گوشت

اسپاگتی از غذاهای معروف کشور ایتالیا است که در تمام دنیا به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسپاگتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای۱ عدد
قارچ۵۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
اسپاگتی۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش تازه
آب⅓ لیوان
نمک، فلفل سیاه و زرچوبهبه مقدار کافی
پودر سیر، پاپریکا و ادویه گوجه فرنگیبه مقدار کافی

طرز تهیه اسپاگتی

مرحله اول

برای تهیه اسپاگتی به روش ایتالیایی ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم و پس از آن فلفل دلمه ای را می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه و زرچوبه را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر سیر، پاپریکا و ادویه گوجه فرنگی را به مواد اسپاگتی اضافه می کنیم، سپس مجددا تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت و رنگ باز کرد، فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه قارچ را به مواد اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

حالا آب لیمو ترش تازه را برای تغییر رنگ ندادن قارچ به آن اضافه می کنیم، سپس آب را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه اجازه می دهیم آب اضافی مواد کاملا تبخیر شود، سپس یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ۱ قاشق چایخوری نمک را به همراه مقداری زردچوبه و روغن مایع به آب اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه اسپاگتی را به دو قسمت تقسیم می کنیم و درون قابلمه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم اسپاگتی بیش از زمان پخت معمول درون آب جوش بماند تا کاملا مغز پخت و نرم شود. در ادامه زمانی که اسپاگتی کاملا پخته شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اسپاگتی را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی اسپاگتی کاملا خارج شود، سپس مقداری روغن روی آن می ریزیم و مخلوط می کنیم تا روغن به اسپاگتی ها آغشته شود و مانع چسبیدن آن ها شود. در ادامه اسپاگتی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله دهم

در نهایت مخلوط گوشت چرخ کرده و قارچ را به صورت پخش روی اسپاگتی می ریزیم، سپس به دلخواه با برگ ریحان و گوجه فرنگی گیلاسی تزئین می کنیم. در آخر اسپاگتی را به همراه سالاد دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.