طرز تهیه پاستا آلفرنو

طرز تهیه پاستا آلفرنو , دستور پخت پاستا آلفرنو

پاستا آلفرنو یکی از غذاهای خاص و خوشمزه ایتالیایی است که با ترکیبات و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا آلفرنو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۴۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۳ حبه
هویج۴ عدد
برگ بو۴ برگ
آب گوجه فرنگی۱ لیتر
رب گوجه فرنگی۴ قاشق غذاخوری
شیر۱ لیوان
کره۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقددار کافی
جعفریبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس بشامل
آرد سفید۵ تا ۷ قاشق غذاخوری
شیر۱ لیتر
کره۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و جوز هندیبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا آلفرنو

مرحله اول

برای تهیه پاستا آلفرنو به روش ایتالیایی ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم و بعد به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را به همراه هویج و سیر به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مواد سبک و نرم شوند. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا برگ بو را به همراه نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه رب گوجه فرنگی را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت و رنگ باز کرد آب گوجه فرنگی را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و اجازه می دهیم آب گوجه فرنگی به طور کامل کشیده شود.

مرحله ششم

حالا زمانی که آب گوجه فرنگی غلیظ شد، شیر را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس اجازه می دهیم جا بیوفتد. در ادامه سس بشامل را آماده می کنیم، برای این منظور یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نصف شیر را به همراه آرد درون قابلمه می ریزیم و هم می زنیم تا آرد درون شیر باز شود و گلوله نشود، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مابقی شیر را به آرامی به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس به سس بشامل اضافه می کنیم. در ادامه سس بشامل را به صورت مداوم هم می زنیم تا غلظت سس به غلظتی شبیه به فرنی برسد.

مرحله نهم

در این مرحله ۱ دقیقه قبل از آماده شدن سس نمک را به همراه فلفل سیاه و جوز هندی به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه پس از گذشت ۱ دقیقه سس را از روی حرارت بر می داریم و هم می زنیم تا کمی خنک شود.

مرحله دهم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه پاستا را درون آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه بپزد.

مرحله یازدهم

در این مرحله پس از گذشت ۱۰ دقیقه پاستا را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پاستا را با نصف مواد گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کف ظرف پیرکس را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مقداری سس بشامل درون آن می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله پاستا را درون ظرف پیرکس می ریزیم، سپس مقداری از مواد گوشتی به صورت پخش روی آن می ریزیم. در ادامه مقداری سس بشامل اضافه می کنیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله چهاردهم

حالا در لایه آخر روی پاستا را با سس بشامل می پوشانیم، سپس ظرف را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم پاستا به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا آماده شود. در ادامه پس از گذشت این زمان پاستا را از فر خارج می کنیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت اجازه می دهیم پاستا به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط بماند تا خنک شود، سپس روی آن را با پنیر پارمزان تزئین می کنیم. در آخر پاستا آلفرنو را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 31 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.