طرز تهیه کرفس پلو

طرز تهیه کرفس پلو با گوشت تکه ای طرز تهیه کرفس پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کرفس پلو بدون گوشت کرفس پلو جوادجوادی کرفس پلو گیاهی

کرفس پلو از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات و دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرفس پلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
ساقه‌ کرفس۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری۸ قاشق غذاخوری
نعنا۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
ادویه‌ پلویی۲ قاشق چایخوری
گل‌ سرخ۶ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۴ قاشق غذاخوری
زیره۲ قاشق غذاخوری
جوز هندی۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کرفس پلو

مرحله اول

برای تهیه کرفس پلو به روش مجلسی ابتدای کار هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم و پس از آن به روش پخار پز می پزیم. در ادامه ساقه کرفس را می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله ساقه کرفس را خرد می کنیم، سپس همانند هویج بخار پز می کنیم. در ادامه برنج را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خیس بخورد.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری و نعنا را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری و نعنا را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم، سپس بلافاصه پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

مرحله ششم

حالا زمانی که رنگ رب گوجه فرنگی باز شد، هویج را به همراه کرفس، ادویه پلویی، پودر دارچین، زیره، جوز هندی، پودر هل، جعفری و نعنا به قابلمه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا مواد و ادویه ها کمی سرخ شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه نمک و به اندازه ای که یک بند انگشت روی مواد را بگیرد آب اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب اضافی برنج کشیده شود.

مرحله هشتم

حالا زمانی که آب اضافی برنج تبخیر شد، درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم کرفس پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس غذا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.