طرز تهیه کتلت ماش

طرز تهیه کتلت ماش , دستور پخت کتلت ماش

کتلت ماش یکی از انواع ساده و خوشمزه ایرانی است که به صورت ساده گیاهی و یا با گوشت درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت ماش در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماش۱ لیوان
سیب زمینی۲ عدد متوسط
پیاز۱ عدد بزرگ
تخم مرغ۲ عدد
سیر۲ حبه
پودر سوخاری۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
گشنیز و جعفری۳ قاشق غذاخوری سر پر

طرز تهیه کتلت ماش

مرحله اول

برای تهیه کتلت ماش به روش ساده ابتدای کار ماش را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم ماش بپزد به صورتی که کاملا له نشود.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی درون آب جوش بماند تا کاملا آب پز شود.

مرحله سوم

در این مرحله ماش را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سیب زمینی پخته شده را از قابلمه خارج می کنیم و پوست آن را جدا می کنیم، سپس ماش را درون غذاساز می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا ماش را میکس می کنیم تا کاملا پوره شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیب زمینی را درون غذاساز اضافه می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و درون غذاساز قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی را به همراه پیاز میکس می کنیم تا کاملا پوره شوند، سپس به ماش اضافه می کنیم. در ادامه گشنیز و جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

حالا جعفری و گشنیز را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه، تخم مرغ و پودر سوخاری به مایه کتلت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به مایه کتلت اضافه می کنیم. در ادامه مواد را ورز می دهیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه مقداری از مواد کتلت بر می داریم، سپس در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم و درون تابه قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت به همین صورت کتلت ها را فرم می دهیم، سپس درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در آخر کتلت های ماش را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.