طرز تهیه شیرینی مرنگ

طرز تهیه شیرینی مرنگ نارگیلی طرز تهیه مرنگ بدون کرم تارتار طرز تهیه شیرینی مرنگ بدون فر علت شل شدن شیرینی مرنگ آموزش تصویری شیرینی مرنگ طرز تهیه مرنگ ساده طرز تهیه مرنگ روی گاز طرز تهیه مرنگ ترکیه ای

شیرینی مرنگ یکی از انواع شیرینی های محبوب و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی مرنگ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی مرنگ
سفیده تخم مرغ۴ عدد
پودر قند۱۰۰ گرم
پودر تارتار¼ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
پودر وانیل۱ قاشق مرباخوری
رنگ خوراکی۳ قطره
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی مرنگ

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مرنگ ساده در ابتدای کار پودر قند را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم به طور کاملا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله نطفه های سفید رنگ را از سفیده تخم مرغ جدا کرده، سپس سفیده تخم مرغ را به همراه نمک و پودر تارتار درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط سفیده تخم مرغ حالت ابری و خامه ای پیدا کرد، پودر قند را به صورت پراکنده در طی چند مرحله روی آن ریخته و به هم زدن ادامه می دهیم تا پودر قند کاملا مخلوط شده، سپس کمی منسجم شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه پودر قند کاملا با سفیده تخم مرغ مخلوط شد، پودر وانیل را می افزاییم و مجددا هم می زنیم، سپس پره های همزن را از درون کاسه خارج می کنیم، زمانی که مایه شیرینی نوک تیز و قله ای بود، آماده است.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه شیرینی را به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه به یک قسمت مقداری زعفران دم کرده می افزاییم، سپس هم می زنیم تا زعفران درون مایه شیرینی پخش شده و مایه شیرینی زعفرانی شود.

مرحله ششم

حالا به قسمت های دیگر مایه شیرینی رنگ های خوراکی دلخواه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه شیرینی رنگی شود. در ادامه مایه شیرینی را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مایه شیرینی را با فاصله ۲ سانتی متر از هم درون سینی پایپ می کنیم. در ادامه سینی را طبقه میانی فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون فر بماند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که رطوبت شیرینی ها گرفته شد، فر را خاموش می کنیم و بدون اینکه درب فر را باز کنیم، اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت درون فر بماند و استراحت کنند.

مرحله نهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که حرارت شیرینی ها گرفته شد، سینی را از فر خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم. در ادامه بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط بمانند.

مرحله دهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که شیرینی ها با دمای محیط هماهنگ شدند، آن ها را به راحتی از کاغذ روغنی جدا کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.