طرز تهیه ترش کباب با مرغ

طرز تهیه ترش کباب با مرغ گیلان مازندران فیله مرغ

ترش کباب با مرغ یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه استان گیلان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترش کباب با مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه ‌فرنگی۳ قاشق غذاخوری
آبغوره یا آب نارنج۱ لیوان
بادمجان (اختیاری)۲ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه ترش کباب با مرغ

مرحله اول

برای تهیه ترش کباب با مرغ ساده در ابتدای کار سینه و ران مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که روی مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به ۴ قسمت تقسیم کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا نمک، را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه و آبغوره به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و درب قابلمه را به صورت نیمه باز روی قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ کاملا پخته شود.

مرحله سوم

در این فاصله پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه روی آن می پاشیم تا طعم دار شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سیب زمینی خلالی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود. زمانی که سیب زمینی سرخ شد آن را از تابه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه روی اسلایس های گوجه فرنگی می پاشیم تا مزه دار شوند. در ادامه ورقه های گوجه فرنگی را درون همان تابه که سیب زمینی را سرخ کردیم می چینیم.

مرحله ششم

حالا دو طرف گوجه فرنگی ها را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه در صورت تمایل بادمجان ها را می شوییم و به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس زمانی که گوجه فرنگی ها سرخ شدند آن ها را از تابه خارج می کنیم، سپس برش های بادمجان را درون تابه می چینیم.

مرحله هفتم

در ادامه دو طرف بادمجان ها را کاملا سرخ می کنیم و از تابه خارج می کنیم. حالا زمانی که سینه و ران مرغ کاملا آب پز پخته شده بود، آن ها را از قابلمه خارج کرده، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مجددا مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم و حرارت را روشن می کنیم. در ادامه تکه های سینه و ران مرغ را درون تابه قرار می دهیم، سپس دو طرف آن ها را به صورت کاملا سرخ کرده و مجددا درون قابلمه حاوی آب مرغ قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا رب گوجه فرنگی را درون همان تابه که مرغ را سرخ کردیم سرخ می کنیم و به قابلمه حاوی تکه های مرغ اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مخلوط کرده و اجازه می دهیم خورش جوش بیاید.

مرحله دهم

در این مرحله گوجه فرنگی سرخ شده را به همراه سیب زمینی و بادمجان درون خورش قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در نهایت پس از گذشت ۳۰ دقیقه ترش کباب را به همراه پلو و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.