طرز تهیه سوپ جو سفید

طرز تهیه سوپ جو سفید بدون شیر طرز تهیه سوپ جو سفید با مرغ طرز تهیه سوپ جو سفید بدون مرغ طرز تهیه سوپ جو سفید با خامه طرز تهیه سوپ جو سفید بدون شیر و خامه طرز تهیه سوپ سفید رستورانی طرز تهیه سوپ جو سفید با قارچ طرز تهیه سوپ سفید

سوپ جو سفید یکی از انواع سوپ های خوشمزه ایرانی است که به همراه شیر و خامه صبحانه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ جو سفید در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جوی پوست کنده۲ پیمانه
هویج۱ پیمانه
شیر۱ لیتر
آب مرغ۱ لیتر
آرد۲ قاشق سوپخوری
کره۵۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه¼ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ جو سفید

مرحله اول

برای تهیه سوپ جو سفید مجلسی در ابتدای کار جوی پوست کنده را درون یک کاسه حاوی آب سرد ریخته، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. پس از گذشت این زمان جو را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که آب اضافی جو خارج شد، آن را چرخ می کنیم که باعث کش دار شدن سوپ شود. در ادامه هویج را می شوییم و پس از جدا کردن پوستس، آنرا به صورت نگنیی ریز خرد می کنیم. حالا نصف گنجایش یک قابلمه مناسب را پر از آب می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه جو را به همراه هویج به قابلمه اضافه کرده، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا بدون هم زدن مواد اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت کاملا پخته شوند. هم زدن جو در حین پخت باعث ته گرفتن آن می شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان جو را مخلوط می کنیم، سپس آب مرغ را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم سوپ بجوشد. در ادامه سس سوپ را آماده می کنیم، برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می هیم.

مرحله پنجم

حالا کره را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم کره کاملا ذوب شود، سپس آرد را به تابه می افزاییم و مخلوط می کتیم تا آرد کاملا یکدست شود. در ادامه شیر را به آرامی به تابه اضافه کرده و با هم زدن دستی به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله ششم

زمانی که گلوله های آرد کاملا باز شده، سپس شیر کمی گرم شد، آنرا به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا سس درون سوپ پخش شود. گرم کردن شیر به این روش باعث می شود سوپ کاملا یکدست شده و شیر بریده بریده نشود.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم سوپ به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد. پس از گذشت این زمان ۲ تا ۳ ملاقه سوپ به خامه اضافه کرده، سپس هم می زنیم تا خامه هم دمای سوپ شده و درون سوپ تکه تکه نشود.

مرحله هشتم

پس از اینکه خامه و سوپ کاملا مخلوط و آمیخته شدند، آنرا به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه اجازه می دهیم سوپ به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا جا بیفتد.

مرحله نهم

در ادامه نمک و فلفل سیاه سوپ را اندازه می کنیم و پس از گذشت ۵ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم. حالا برای چاشنی سوپ آب لیمو ترش تازه اضافه می کنیم و پس از مخلوط کرده، سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.