طرز تهیه خورش کنگر

طرز تهیه خورش کنگر تهرانی طرز تهیه خورش کنگر با لپه طرز تهیه خورش کنگر با رب گوجه طرز تهیه خورش کنگر با مرغ طرز تهیه خورش کنگر کوهی طرز تهیه خورش کنگر برای 4 نفر طرز تهیه خورش کنگر کرمانشاهی طرز تهیه خورش کنگر کردستان

خورش کنگر یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک خورش فصلی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کنگر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
لپه۱ پیمانه
لیمو عمانی۲ عدد
کنگر۳۵۰ گرم
آب جوشبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پودر لیمو عمانی و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش کنگر

مرحله اول

برای تهیه خورش کنگر خوشمزه در ابتدای کار لپه را شسته و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای که یک بند انگشت روی لپه را بگیرد آب اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا روی لیمو عمانی را با چنگال چند سوراخ ریز ایجاد می کنیم و درون یک کاسه حاوی آب ولرم ریخته، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون آب بماند تا تلخی آنها کاملا از بین برود. پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا کرده و می شوییم.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

در ادامه گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و به قابلمه می افزاییم. حالا گوشت را تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد، سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شود.

مرحله پنجم

زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت، مقداری نمک را به همراه زردچوبه، فلفل قرمز و پودر لیمو عمانی به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ شوند. حالا لپه خیس خورده را درون آبکش ریخته و آبکشی می کنیم.

مرحله ششم

حالا لپه را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس لیمو عمانی های خیس خورده را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه ای که روی مواد درون قابلمه را بگیرد آب جوش اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم خورش به مدت ۲ ساعت روی حرارت بماند تا مواد کاملا پخته شوند. پس از گذشت ۱ ساعت کنگر را می شوییم و به اندازه های دلخواه خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می افزاییم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کنگرهای خورد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند، سپس به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم خورش روی حرارت بماند تا کاملا جا بیفتد. زمانی که خورش جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پلو و سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.