طرز تهیه پلو مخلوط

طرز تهیه پلو مخلوط

پلو مخلوط یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو مخلوط در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
هویج۳ عدد
برنج۳ پیمانه
زرشک۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۳ تکه
کرهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
خلال پستهبه مقدار کافی
گلاببه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه پلو مخلوط

مرحله اول

برای تهیه پلو مخلوط خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس سیر و چوب دارچین را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به همراه ۴ پیمانه آب به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سینه مرغ درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود، سپس از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه پوست هویج را جدا کرده و به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. حالا هویج های خلالی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که هویج کاملا سرخ شد، آنرا از تابه خارج می کنیم، سپس مقداری کره به تابه اضافه می کنیم. در ادامه سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه مقداری زعفران دم کرده به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا خلال پسته را درون مقداری گلاب ریخته و اجازه می دهیم خیس بخورد. در ادامه سینه مرغ سرخ شده را از تابه خارج کرده و مجددا مقداری کره به تابه اضافه می کنیم، سپس زرشک را به همراه مقداری گلاب درون تابه می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری زعفران دم کرده به تابه حاوی زرشک اضافه کرده و کمی تفت می دهیم و بلافاصله تابه را از روی حرارت بر می داریم. حالا سینه مرغ را به همراه هویج و خلال پسته به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار داده، سپس اجازه می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد، برنج را شسته و به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون قابلمه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از گذشت این زمان یک دانه برنج را بین دو انگشت له می کنیم، در صورتی که اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی سفت بود برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع ریخته و به دلخواه نان را به عنوان ته دیگ درون قابلمه تنظیم می کنیم. حالا مقداری از برنج آبکشی شده درون قابلمه ریخته، سپس ۲ قاشق از مواد میانی را روی برنج می ریزیم.

مرحله دهم

در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس روی حرارت زیاد شعله پخش کن گذاشته و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم. حالا دم کنی را روی قابلمه قرار داده و قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم پلو به مدت ۵ دقیقه روی حرارت زیاد بماند تا دم کند، سپس حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله دوازدهم

در نهایت پلو را مخلوط می کنیم تا یکدست شود، سپس پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت پلو مخلوط را به همراه سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان. بنا بر سلیقه خود می توانید پلو را با ۳۰۰ گرم گوشت قرمز درست کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.